Followers

Tuesday, 11 December 2012

Belagak.

krek-krek-krek. rindunya bunyi cegkerek. ok tetiba kan? hari ini seluruh selangor cuti sebab dah Sultan Selangor bagi cuti, aku cuti la. Daulat Tuanku :D ok sejak-sejak dah ada instagram ni apa yang aku buat, apa yang aku masak, apa yang aku rasa, akan beta dengan senang hati nya upload sesuka hati aku, sampai kena tegur  dengan one of my friend list. dia cakap  gambar instagram aku je penuh dekat news feed dia orang. oh i'm sowww soghy. what to do.

ada dua sebab je kenapa aku suka upload gambar.

Satu: untuk kenangan masa akan datang, tak semua gambar yang aku amik, aku simpan, dari aku delete alahai sayangnya kan ?!  jadi bila aku upload dekat instagram ke, facebook ke? blog ke? insyallah dia akan kekal selagi aku tak remove. nanti bila dah besar - dewasa - tua - tua kerepot boley la aku tengok balik zaman muda hingusan . *aku sangat berfikiran jauh hokay miahaha.

Dua: tak semua benda yang aku buat, aku bagitahu seluruh kaum keluarga kerabat aku, dan bila aku upload gambar sudah semestinya mereka tengok kan ? ke aku je yang perasan owh tidak ! sebab mereka sangat rajin coment, Yang paling penting mak aku tahu apa yang aku buat, apa yang aku makan base on picture especially kat Instagram.


 

ok jangan tanya lagi kenapa aku suka upload gambar, tak baik tau cakap aku BELAGAK, suka menunjuk sedih aku, tak ada niat pun. sob.sob lap hingus bye !



publish !




luahan hati untuk hari ini :

sekali kepercayaan yang kita beri tercalar, susahnya untuk kita membina semula kepercayaan tu, bukan sebab kita ego, sombong atau tak memberi peluang, bukan sebab kita tak nak bina semula kepercayaan tapi kita jadi lebih berhati-hati  kerana takut dilukai lagi, tapi sikap tak mampu melupakan (walaupun kita dah memaafkan kesilapan orang tu) ada kalanya menjejaskan hubungan baik so camana nak lupakan kalau parut yang ada pernah diguris oleh luka yang dalam camana nak forgive and forget ? atau ia hanya akan terubat dengan masa - so jangan sedap cakap je dah buat salah, suruh kita lupakan, cuba jadi dekat batang hidung sendiri "memafkan itu mudah tapi sukar untuk melupakan"



3 comments:

fifie said...

Fie pun suka upload gambar di IG. Harap jangan ada kata fie berlagak. haha

Einaz Shah Rizal Thomas said...

kita mmg suka upload gmbr kan fie :)

mama leen said...

IG best.. sebelum makan snap.. lepas makan snap.. pelik org len tgk.. hehe