Followers

Wednesday, 5 December 2012

merampas hak orang !





Dah alang-alang on latop lepas memerah otak untuk assignment yang perlu di submit dalam masa terdekat, masih ingin lagi otak diperah untuk meluahkan perasaan ops ! sebenarnya bukan luahan perasaan ke? menunjuk perasaan ke? just nak kongsi pendapat je kot, sebagai perempuan kan kita mesti ada perasaan yang sama, tak banyak pun mesti ada sedikit perasaan seorang perempuan. "Apa, perasaan kau bila ada perempuan lain yang tercuba, tergatal, termesej, tecall, tergedik kat boyfriend korang? sakit hati kan? tipu hokay kalau tak sakit hati. "


aku selalu pesan dekat diri sendiri kalau kamu mencuri hak orang lain, kamu menyebabkan orang lain menangis, kamu menyebabkan hati orang lain terluka, kamu menyebabkan hidup orang lain kucar kacir !


dalam otak aku yang selalu sangat beremosi bila sebut pasal rampas merampas ni, ada tiga sebab je kenapa orang suka merampas hak orang lain ?

Satu  Aku benci perampas! Aku tak suka mereka rampas hak orang lain. Aku tahu, perampas ni ada banyak sebab untuk mereka merampas, sebab mereka gatal, miang dan gedik. Perangai dah macam tu,  tak tahu malu. Sanggup buat apa saja untuk kepentingan mereka sendiri sampai sanggup lukakan hati kawan sendiri or orang lain. 
 
 
Kedua sebab dia tahu dia lebih cantik atau lebih hensem dan kaya, maka dia fikir dia boleh buat apa je terhadap sesiapa pun, termasuklah merampas awek atau pakwe orang.Cis bedebah.
 
 

Ketiga, sebab mereka ni tak reti nak hormat hak orang lain. Buktinya, dia dah tahu yang orang tu dah ada girlfriend, dah ada boyfriend atau pun dah ada tunang, or dah ada wife or husband, tapi si perampas tak guna ni tetap datang menggoda dan memiangkan diri mereka dalam usaha merampas hak milik seseorang itu. Aku biasa sangat tengok benda ni.  So, memang takde tertulis pon kan hukum merampas kekasih orang. Tapi benda ni selalu terjadi. So, nak hukum macam mana?This Is Reality.



Photobucket
 ni namanya "what goes around will comes around."

ini adalah entry peringatan. sila ambil pengajaran. tak kisah la pada pakwe ke makwe ke laki orang ke bini orang ke. jangan ambil hak orang. kalau kita ambik hak orang, orang akan ambik balik hak kita. jangan rampas awek orang. jangan nak berskandal dengan tunang orang. sebab kita tak tahu nasib kita esok lusa. mungkin lagi teruk balasannya. be aware. sekian terim kasih.




 last but not least

 



 


 aku tau aku tak cantik tapi jgn ambek boypren aku! nanti aku sedey wey.pastu
nanti aku ambik balik boypren ko balik , HAHA  bye nite !



credit to blogger :) 

3 comments:

Zeera Lana said...

Suka giler dengan entry ini !
Huishh kenapa lah wujud golongan (perampas). Sakitnya hati .

Einaz Shah Rizal Thomas said...

Kann.. jht kan org yg suka merampas ni.. mcm israel wahahahaha

sweetcandy said...

muahaha..saya tau saya tau saya paham sgt..hahaha once upon time..ngeh3x