Followers

Wednesday, 5 January 2011

pergh aku kena maki dan patut pilih orang yang sesuai..

PENGUMUMANGGG! ENTRY ni adalah penulisan tanpa graphic dari hati suci gebu einaz shah rizal thomas. selamat membaca sayauunnkk !


sebenarnya cerita ni aku dah alami dua hari lepas. ya ampun aku kena maki dengan lelaki yang aku dah anggap tak ada kena mengena lagi dengan aku, tapi tiba-tiba dia maki sebab aku terlepas cakap yang "lelaki suka cakap diri dia gay, padahal dia playboy!" tula orang cakap terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata padan muka kena maki!. tapi aku tetap nak pertahankan hak aku yang aku sebenarnya bukan nak cakap kat dia sorang jer. aku bercakap secara umum,yang dia terasa lebey, kenapa kan..benci aku ! cis kau.



sekarang kau lelaki yang selamba badak suka maki ,mencerca sumpah seranah perempuan.. sungguh memalukan..
ha mesti korang da biasa kan dengar pasal lelaki yang suka hati maki perempuan, yang ni paling aku pantang. dalam seumur hidup aku belum penah lagi kena maki, tapi pasal aku cakap dia playboy damn! terus dia maki. ha ko pehal mat!"bukan nama sebenar" if ko bukan playboy? cakap jer la tak payah nak maki-maki aku. huh sabar lagi lagipun aku dah maafkan kau pun LELAKI!


terselit juga..


erm susah,susah. tapi sebenarnya kan Hidup taklah sesusah mana kan? Kita saja yang selalu menyusahkan diri. Kan? aku pun sama. Kadang-kadang hal kecik, kita fikir mati-matian. Inikan pula, hal besar. Sampai ada yang sanggup nak bunuh diri. Macam gampang gila!Lainlah, kalau lepas bunuh diri. Confirm masuk syurga! Then, i will do the same thing. hehehe.

lagi kan...

sejak dua menjak aku single mingel ni ramai mintak pendapat. ceh ingat aku ni pakar motivasi ker apa tah kan.yang aku baca tentang orang yang tak berfikir dulu, bila Putus cinta. Tak fikir panjang, terus telan panadol berbelas-belas biji. Tak berjaya, ambil panadol masuk dalam coke dan teguk. . Kerana lelaki, perempuan kalah. Kerana lelaki perempuan murahan. Macam-macam dia jual. Apa? Fikir sendiri. " berita di ambil dari berita semasa." ha okla jangan finiing-fining la. cool jer dow! berlambak lagi lelaki yang baik-baik kat dunia ni

sekarang azam 2011 kalau boley kan. kalau la boley, tapi kalau tak boley aku nak boley kan juga. kalau la bolehh.. alahaiy malu la pulak nak cakap yang kalau boley aku tak nak lelaki yang...

dalam konteks aku ni aku ni sama jer macam perempuan lain yang kalau boley tak nak lelaki..

PENIPU - Dah tentu la para hawa nie tak suka akan penipu.. Itu dah kompem.. Siapa yang nak ada pasangan yang menipu kan..

TERLALU MENGAMBIL BERAT – Adeh.. Jangan poyo sangat.. Si dia pon tau menjaga diri.. Nanti si dia ingat kau terlalu mengongkong dia pulak.. Perbataskan kerisauan kau tu.. Dia pon dah besar panjang..

KAU PEROKOK - Mesti dia akan cakap bila ditanya “i tak kesah, tapi kalau boleh berenti la.. kan tak elok ntuk kesihatan” Itu maknanya dia tak suka la.. Berhentilah kalau boleh.. Dia pon mesti ada terpikir dengan kesihatan anak2 nanti bila berkeluarga..

TIDAK LUPAKAN CINTA LAMA – Tak habis2 kau cerita kisah kau ngan awek lama kau.. Pas tu kau banding2kan pulak.. Marah la dia beb.. Simpan @ buang memori lama tu.. Jangan sesekali ceritakan depan dia.. Nanti dia ingat kau masih belum mencintai dia lagi..

TIDAK SOLEH – Bukan la si dia nak kau tu sampai jadi imam, tapi cukuplah kau punya ilmu asas dalam agama.. Tidaklah dia risau bila mendirikan rumahtangga nanti.. Sama2 membimbing.. Jika dia salah kau boleh tegur dan begitulah sebaliknya..

SENSITIF – Adui.. Jantan beb!! Pebarang sensitif nie.. Takkan nak si dia pujuk kau pulak.. Tunjukkan kejantananmu itu.. Walaupun benar kau bengang, direct cakap kat dia.. Dia pon akan suka dengan kejujuran kau itu..gua suka la sama lu. gua kan ROCK! haha.

TAK SERIUS - Tunjukkan kesungguhan kau.. Nanti dia ingat kau main2 dalam bercinta…Cukuplah katakan sayang sebelum kau tidur.. [call jer bg yg belum kawen] aku memang reject awal-awal orang yang da berpunyer ni. termasuk lelaki yang baru 5/6 bulan clash dengan gf dia.. AKU TAKNAK DI CHOP PERAMPAS !

KAU PERALATKAN DIA – Kau bercinta ngan dia sebab dia cantik, kau bangga.. Dia banyak duit, kau boleh cukur.. Yang paling sadis bila kau bercinta ngan dia sebab kau bosan!! Kau takde cinta tapi hanya ada dia yang nak bercinta dengan kau.. Tapi kau tak ikhlas.. Jangan mainkan perasaan perempuan..



Hidup ini bukan selamanya bersama kita. Jangan sekat diri untuk dapat bahagia dengan cara kita sendiri. Berusahalah! BYE!



6 comments:

Anisa Hang Tuah said...

haaa.kalau nis pun tanak laki yg pengikis duit pmpuan,main kayu tiga,mulut kuang ajar
heehee

Einaz Shah Rizal Thomas said...

haha benci.benci gilak dengan lelaki macam tu kan sayunk !

Rara Farah said...

sape yg maki tuh..tetibe jew dye trase..adekah dye trgolong dlm golongan itu??hehehe..

einaz org ganum gop ke??

Einaz Shah Rizal Thomas said...

ha lelaki tu mmg erm..
biala dia..

sbb tu dia terasa..
eh tak la hihi.
einaz tgh bljar la ni.
rara farah org gamu yer..

Wahidah said...

sbr jer la..jadi perunding pulak yea...

aper pun chills k...mungkin akan ade jodoh lain yg terbaek buat anda..

Einaz Shah Rizal Thomas said...

wahidah:

amin . jodoh yang baik hnya untuk yang baik

muhasaba diri ;)

thanks more.