Followers

Monday, 25 July 2011

We can’t always get what we want, but sometimes we get what we need

Betul kan penyataan nie? kat dunia nie, tak semua benda yang kita nak, kita akan dapat. sebab kalau kita selalu dapat apa yang kita nak, kita takkan ada semangat nak berusaha untuk dapatkan apa yang kita nak. tak semestinya kita takkan dapat apa yang kita nak. asalkan kita redha, asalkan kita berusaha dengan lebih kuat lagi insyaAllah akan dipermudahkan jalan untuk kita dapatkan apa yang kita nak. tak mustahil kita akan dapat berkali ganda dari apa yang kita harapkan. asalkan ada usaha. bak kata pepatah, setiap apa yang kita lakukan, mesti diiringi dengan usaha. takde usaha, maka takdelah hasil. kan? bukan maksud Aku nak cakap yang kita tak berusaha. aku tahu kita dah berusaha sedaya upaya kita untuk dapatkan apa yang kita nak. kalau kita tak dapat, mungkin masih belum ada rezeki untuk kita memilikinya.


kadang kadang kan, kita selalu merungut kenapa nasib kita tak sebaik orang lain. kenapa orang lain lebih beruntung dari kita. kenapa orang lain selalu dapat apa yang dia nak. kenapa dia ada apa yang kita takde. kenapa kita tak boleh jadi macam dia. kenapa? kenapa? kenapa? sebab kita lupa, kita lupa yang setiap kejadian Tuhan tu ada keistimewaannya yang tersendiri. setiap orang ada kelebihan dan kekurangan sendiri. sebenarnya, dua benda nie lah yang saling melengkapi dalam hidup kita. takde manusia yang sempurna kat muka bumi nie. takde. sesempurna mana pun seseorang tu, tetap ada silapnya jugak.

alhamdulillah aku buat keputusan tak sambung study buat masa yang terdekat ni , babye kawan -kawan kesayangan especially to Eva , sedih memang la sedih tapi tak ada rezeki kot . insyallah kita jumpa bulan sembilan yer . Ada benda yang lagi penting aku perlu buat sebelum perkara ini . pening tak ? lupakan la.. Oh Allah, shower my heart with your guidance and please give me strength to face the reality of this worldly life. Please make it easier for me to come closer to you oh my Lord.

p/s gambar tiada kena mengena . entry tanpa gambar bosan kan ? tapi kalau gambar dengan entry tiada yang tiada kena mengena boleh ker ? :p





"Lihatlah orang yang lebih bawah daripada kamu, jangan melihat orang yang lebih tinggi daripada kamu, kerana dengan demikian kamu tidak akan lupa segala nikmat Allah kepadamu." (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Eh , baru perasan gambar semua bersama encik n8 . bai !

p/s : thanks to one of blogger ;D

dah habis baca boley like and coment sekali.
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

3 comments:

AISYA humaira said...

Einaz. Einaz.
So, sementara x smbung blaja einaz buat pe? keje ke? kat ne? huuuu.
einaz. tibe2 rindu einaz. rinduuuuuu lah! x tau nape. perasaan mcm lama tak jumpe. padahal x pernah jumpe in person. hoho

Einaz Shah Rizal Thomas said...

sha . sha
einaz duduk rmh jer ..
sbb einaz kena tolong akk einaz .

tu macam kena postpond stdy .
sedey takpala .

ayat sha buat einaz cair da ni . hihi .
;D

Nnt datang la segamat .
ley jumpa ;D

HEART YOU

Nicoletaro said...

Einaz. Einaz. So, sementara x smbung blaja einaz buat pe? keje ke? kat ne? huuuu. einaz. tibe2 rindu einaz. rinduuuuuu lah! x tau nape. perasaan mcm lama tak jumpe. padahal x pernah jumpe in person. hoho