Followers

Wednesday 31 October 2012

aktiviti cuti sekolah :)

Minggu ni masuk minggu yang ke tiga my semester break, dan kurang dari tiga minggu aku akan start class, hadoi ! strees, stress mak hencik, dalam tempoh tiga minggu ni aktiviti yang sama dan berulang sampai aku habis cuti, lets start from early morning, yah matlamat aku cuti ni adalah untuk,menghabiskan puasa ganti " tertungak", "tertunda" , "termiss" tu, kalau kat Shah Alam nan hado la aku nak puasa, setan ni rajim lagi besar bila aku kat sana. that's why i really hate when i sholud go back to school T___T


 Note : entry ini sangat la pajang berjela-jela tarik nafas sayang

_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
-
-
_
_
_
_
_



Hokey, di mulakan dengan alarm bingit emak kejut bangun sahur kalau tak puasa, bangun sembahyang emak kejut dari pukul  545 pagi tapi Setan kan besar kul 630 pagi baru  la mata terbukak besar tu pun lepas mak saja pancing aku, bukak tv kuat-kuat dengar ' 30 minit bersama Ustaz Don.'  OHOIYYYY, tak penah lepas ok i dengan itu ustaz sempoi..  lepas tu,


7.00 lebey sikit:  Aku akan teman emak breakfast sebelum dia pergi office, siapa yang buat breakfast? please la jangan tanya, semestinya bukan haku, sebab dari azali nya aku tak suka makan pagi, so automaticaly bukan aku yang buat. The part yang ni aku paling tak sabar sekali bila emak lambat je pergi ofice, aku mula la tanya nak dekat dua puloh empat kali dekat dia, "emak, tak pa ke lambat masuk ofice? " "eh emak dah pukul bapa ni, bukan emak masuk kul 8 ke?"  motif ?



7.45 dan ke atas : hoyeh, heaven haku hokey bila emak dah pergi kerja, sambung tido balik tanpa ganguan, actually bila emak tak kerja (wekend)  dia tak penah kacau pun nak tido lepas subuh, tapi kan tak best bila emak ada kat rumah dengan aku yang jarang balik tak spend time dengan dia, bila wekend lepas subuh aku menghabiskan masa dengan emak tengok tv, dan secara tak sengaja atau tersengaja tertido depan tv sebab?! emak bukak channel  Tanyala Ustaz tv9, ( nampak jugala aku ni ada initiative nk tgk ceramah, padahal nan hado ) lagi setan nirajim.


kroh, kroh.okay ni bunyi dengkuran tido lepas emak pergi keja tadi.. hahah



9.30 -10.30 : ikut suka hati aku la nak bangun pukul berapa kan ? ( dengan bangga nya aku rasa  bakal mak mertua tak baca kot blog aku ni ) note: dah tak ada time dah, kiranya lepas bangun je dari tido, kerja aku sebagai bibik bermula, basuh baju, kemas rumah, sidai kain, acah-acah  kemas rumah lagi, padahal rumah tak dalah sepah mana pun, sambil mata tengok tv tukar chanel sampai nak tercabut button remote. Tapi standard la pagi kan cerita dia berulang je. balik-balik aku akan tengok chanel TLC ( 707) , ok dah boring main remote, tutup tv,



12.30 noon : masak, masak, masak, hari-hari kena fikir nak makan apa!? bila aku puasa pun kena masak juga, sebab abang kesayangan nak makan sebelum dia pergi keja, kadang-kadang emak dah sediakan menu tingal nak masak je, dan aku sangat kagum dengan suri rumah tangga yang boley masak setiap hari dengan lauk yang berbeza. Fyi family aku ni adalah family yang berkejaya,( wargh sangat  la kan-_-)  memang jarang sangat masak kat rumah, bila masak pun, time semua orang ada kat rumah, kalau tak membazir je.



1.00 lebey : baru  ingat nak mandi sebab bau BADAN sedap sangat, eherm :p  sembahyang zohor, rehat penat kot jadi bibik, memang patut bibik mintak naikkan gaji. phuhh



2-3 pm : online, bloging, you tube, megeratkan silaturahim sesama manusia kata kau..


4 pm : yargh emak aku memang sangat bertuah sebab aku akan tengok tv secara non stop hanya bermula pukul 4  and this is isi intikarepap cerita yang tak pernah aku tinggal

4-5pm : pengantin untuk dijual (Prima)
5-6 : Tiara (Prima) "oh adira cantik,gebu,mulus nya kulit engkau jelez haku hokeyT___T
6-7 : impostora (Bella) 
7-8 : Julia (TV3)


Iklan kat tv3 tu  panjang yang amat kan ?! mandi tunaikan kewajipan sebagai muslim, ;D


Lepas je isyak jangan harap la aku dapat pegang remote tv, emak dah conquer dulu nak tengok master chef, takapa bagi chan malichan kat emak, kan satu hari dia keja. alo cian dia penat nak rehat juga kan?  ha acah-acah baik kan aku,  sebab apa? tunggu la dua tiga puloh minit emak baring depan tv dah terlelap. pukul 10 macam tu dah masuk bilik nak sambung tido, dengan aku, aku sekali la masuk bilik, "air yang tenang jangan disangkakan tiada buaya hokey !" aku, masuk bilik bukannya tido pun, apa yang aku buat? huargh mey sini aku nak bagitau satu daripada cita-cita aku kan, nak jadi researcher sebab tu la aku suka online, online, online.  huah alasan :P


Pejam celik, pejam celik aku dari azali nya dikenali as "burung hantu" memang tak la kan tido awal rupanya dah pukul 3 pagi. so korang tau lakan kenapa aku suka tido lepas subuh kiranya kena juga cukup 7-8 jam masa tido aku,  tido time :)



Ok dah boley hembus nafas, semput..........  and that's my schedule during semester break, sangat boring kan? Ha ! itu la aku suka buat sebab bila dah start class jangan harap la aku nak pegang penyapu, kuali, tengok cerita kegemaran, bergurau dengan emak, oh akan rindu bila dah balik shah alam nanti. bye readers :)
 

No comments: