Followers

Sunday 14 July 2013

keep calm and dont give up.

Assalamualaikum, alhamdulillah hari ni puasa yang ke 5.  harini rasa betul-betul nak luah kan apa yang rasa tak terluah dekat orang lain, dan tak tau nak cerita dekat orang macam mana. Entry kali ni rasa macam The most tenderest post I think I’ve ever written. The most heart-felt and blatantly honest one. First of all I have to say that I’m tired today. I was tired yesterday too and I feel like giving up. The thing is that I have a lot on my plate to deal with. Not that you don’t also have a lot on your plate too, rasa macam ak sorang je la ada problem, Certainly I know I’m not the only one with problems. In fact, this is a call to all of you to write to me and tell me why you’re tired too and maybe what you’ve done to get out of your rut. I want to feel like I’m not alone. still rasa ada family yang sentiasa support, kekasih hati, yang tak pernah putus bagi kata semangat, tolong buat thesis, tolong apa yang dia rasa termampu nak tolong. Alhamdullilah, allah tak pernah biarkan aku kesorangan, 




all out of thesis, thanks my group mate terpaksa tahan perangai, kuat merajuk, kuat marah, kuat putus asa, kuat tak da mood and all of negative side. Hopefully, awak berdua sabar dengan sikap saya ni. 

 Pejam celik pejam celik aku dah senior. tahun terakhir. Dah besar. Dah dewasa. Okey, cukup, baru nak sedar diri?  Sepanjang 5 sem aku berada di MSU. Selama ni, aku bergantung dengan parents, kekasih hati yang sentiasa support, dan sepanjang aku belajar tahun terakhir ni  Kadang-kadang, aku rasa nak give up. "Kenapa susah sangat?" Aku rasa nak balik, duduk rumah goyang kaki. Aku rasa aku tak boleh bawa. Sehinggalah aku terbaca ayat ni. 


Allah tidak memberati ( menguji ) seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya
- Al-Baqarah 286





Alhamdulillah, dengan semangat emak dan ayah, aku melangkah lagi. Walaupun aku jatuh, aku rasa aku tak boleh putus asa walau apa pun jadi.  Kadang-kadang aku rasa kecewa, "Kenapa aku tak boleh skor?"  even result aku tak seteruk mana, tapi aku hanya nak setanding dengan 'dia' aku dah cuba terbaik, ada banyak lagi masalah yang rasa betul-betul nk give up, tahun terakhir yang aku rasa susah dan susah.  Rasa nak menangis pun ada. Tapi aku percaya, setiap apa yang berlaku, ada hikmahnya. Ketentuaan Allah tu lebih manis sebenarnya. Ya, aku kena bangkit. Aku tak nak selamanya jatuh. Aku kena bangkit semula dan mulakan langkah.


 

Doa ku harini, Ya Allah, berilah aku kekuatan, Jauhkan aku dari rasa sedih dan putus asa Berilah aku kesabaran untuk menanti jawaban dari doaku

2 comments:

Anonymous said...

Bese ar tu awak, degree, hujung hujung study mesti susah, pas tu practikal pulak mesti lagi susah, tapi tak patut ar kalau awak nak give up hujung jalan,ni kire dah hujung study ar kan? Tahan lagi sikit je mesti boleh punya ar!

Eina Sakinah said...

go enaz go.. jgn putus asa okey ;)