Followers

Friday, 16 December 2011

review product : Nano White :)

betul ke orang cakap, orang putih rupa dia tak cantik mana pun tapi bila kita pandang sekali, kita tetap akan cakap,"eh cantiknya orang putih tu kan? dan dengan selambanya aku cakap, sebab kulit diaorang tu putih, sebab tu nampak cantik. tapi tak semestinya orang tak putih tu tak cantik la -_- sekarang ni banyak sangat product pemutihan, termasuk aku sangat taksub dengan product yang ada tulis whitening, tak percaya ? nanti aku review semua product yang aku pakai. eh kalau sempat la ye nanti :p sebelum ni selama 8 tahun aku setia dengan product safi. dari safi aloe vera, safi balqis last sekali aku pakai safi perfect 10. tak puas tengok dengan hasil tu, aku sekarang tengah test try cuba pakai nano white ! It's my dream to use normal off-the-rack skin products. Finally there comes the chance.





untuk permulaan ni aku just guna Polishing Renewal Exfoliator. yang ni paling best, sebab Kalau da sebut exfoliator tu rasenye sume da tau kan? Bagi yang tak tau tu, exfoliator ni fungsi die membantu menanggalkan sel kulit mati. time nak apply tu kene biar kulit kering. Lepas tu baru bilas dengan air bersih, nak lagi best guna air suam. Kulit akan terasa lebih lembut & halus. betu tak tipu. lepas tu pencuci harian aku guna Awakening Snow Wash, aku guna setiap kali nak basuh muka, pergh cepat la habis kalau macam ni kan hahaha. Yang paling tak sabar nak pakai adalah pelembap nano white ni, pelembap dia tak berminyak langsung, bila pakai rasa sejuk memang jadi pilihan hatila kan. kulit muka pun rasa lembut je guna pelembap ni untuk melembabkan kulit selembab jeli aku try Cell Moist Whitener. And lastly aku guna sunblock dia ni pun senang je nak apply dekat muka. tak berminyak pun kulit muka lepas guna.So ratakanlah di seluruh muka untuk menghalang muka kita daripada burn nama dia omega day shield tu aku pakai setiap kali kuar rumah. yang ni aku suke sebab jarang aku jumpe krim yang ade spf 50++ kau tahu :)


now i trust to Nano White, babye babye Safi Balqis Perfect 10 ;D

gambar yang tak di edit langsung , malah di bagi zooom sikit ;) scar, warna kulit tak sekata semua berlaku ;(

Tapi masih dalam tempoh percubaan, tapi aku dah mula perasan perubahan tu, ke aku yang perasan santan sendiri ? hahah. ok la kalau dah menunjukkan hasil yang ketara aku bagitau korang yer. mintak-mintak la berkesan aminn ;) have a nice weekend korang ;)


Wednesday, 7 December 2011

hidup dengan sekolah :)

its call reality when people stalk about me :P ya allah perasan nya perempuan ni .. erm orang selalu cakap eh engkau tak rasa membazir ke belajar, pastu belajar lagi habiskan duit emak ayah then belum tentu dapat kerja ? sekarang orang tengok experience "lantak la orang tu orang ni nak cakap apa, mulut memang macam tu. ppfuuuhhhh *iklan sebentar meluahkan ketidak puasan hati kot gagagaga.


i haven't written a blog entry in while that didn't involve a lot picture so i thought I'd do an update. ive already meet up my own group and is doing well. Sama macam masa aku zaman diploma dulu but now i have group of 4 girls. Alhamdulillah lebih banyak kebaikkan dari keburukkan, sebab emak selalu pesan jangan tengok orang dari sudut negative kalau kita nak merasai sesuatu kebaikkan dari orang tu :) mengambil kesempatan namanya ni . who cares ? :P


So this is my journey as international business student, I recently became involved in a people and technology research project, and we had one of the tasks was to reflect upon how and why we became involved with the organization. Another task when i in entrepreneur class, my mentor dr jeanot give their own money rm10 to each student and as business student we should get the profit and he only give me 2 weeks how rm10 can change to rm 1k phufff. Day by day i've get more experience especially when i am in international marketing class the one of the foreigner lecturer. He always motivate their student and tell their own experience. and now no matter people said i just love my life :) That was kind of a fun way to start the day and might help getting into University. bye !



p/s : one of my lecturer read my blog :P
*satu lagi benda baru yang tak sabar sangat aku nk cerita , tungggu :P

Monday, 28 November 2011

kadang - kadang hidup kita tinggi sampai puncak, dan bila-bila je boley jatuh

this is short n3 and totally my heart said.


bila sedih mest teringat email pasword then click new entry, mungkin blog ni tempat untuk orang yang bersedih ? dah tiga, empat hari da cik hati menyakiti tuan dia ;( Ya Allah, please give me the strength to endure everything. I’m sorry that “upset” and “disappointed” seem to be the initial emotions that I feel whenever I hear what I think is bad news. tak rasa pun its berita yang sangat buruk tapi tak boley menerima hakikat, Today has been just that a terrible, horrible, no good, very bad day. bangun tidur rasa macam ta nak bangun, amik masa setengah jam untuk stabil kan mood, I feel like I'm failing. I really do try to give my best everyday to all situations but I totally fall short. kenapa macam ni ? penat ...


i feel that ia am very weak, even though i dont show any sings of failing apart, tak da siapa-siapa pun perasan even teman sebilik * berpura -pura erm ya allah give me a sign a form of guidance for i am not that strong, give me strength to overcome what i am facing right now because only you are the only one who know the true nature of my problem. ya allah you are the only one i would always turn to T__T




einaz
Please be strong.
Go back to your creator..
Keep making doa.
Ask help from HIM..
Allah is never far from us..

Wednesday, 26 October 2011

8/10/11

eh haiy korang, assalamualaikum dah lama tak update blog kan, isu semasa einaz telah menyambungkan pelajaran*bahasa yang tidak boley digunakan dalam karangan SPM dan dalam mood terkejar sana - sini disebabkan aku ditempatkan dalam short semester dan dalam dua minggu ni je final exam akan menyemakkan schedule aku yang sedia ada penuh! owh ok straight to the point jela ea, sebab memang sedang mencuri masa yang sepatutnya on laptop buat assignment tapi masih ada rasa cinta pada blog sendiri. khikhik ok ini cerita yang telah tertangguh! On 8/10/11 my little sister, kak sheera got married! It was just so perfect in every way. She to go more low key without all the expenses that are usually attached to a more "traditional" wedding, dengan tema hitam, merah , silver , putih , hahahha and I have to say it was just amazing! ok dah tengok ini gambar ye korang ! ;D



Majlis bermula jam 11 am demeriahkan dengan pakcik dj , bersama abang sporting menyumbangkan suara mereka .

para tetamu , terima kasih datang tanpa tangan kosong , hik hikkkk ;P

2 pm menyambut pengantin lelaki .


juga di sambut dengan si kompang !

hamboiy...

'

ok mari berarak sang pengatin !

check point pertama sebelum dapat masuk rumah .. fyi untuk sampai ke pelamin ada tiga check point , rabak la duit pengantin . hahah .

tepung tawar*eh macam ni ea eja dia ? :P

orang cakap kalau jadi pengapit lambat kahwin , yerker ? entahla ada jodoh ada la kan .. ;P

bersama keluarga pengantin sebelah perempuan.

keluarga sebelah lelaki . my new family .. saya dah jatih hati dengan budak kecik perempuan tu nama dia mia! 1st time berani pengang baby :P

makan time !

si adik , si penangkap gambar tak bertauliah pada hari t .. :D


yes insyallah, COMING SOON :p


Senget kan kepala . haku bersama pengantin;D


ok lastly doa untuk pengantin :

Ya Allah Ya Rahman,
Semaikanlah di atas kedua pengantin perasaan kasih sayang. Tunjukkanlah kepada keduanya jalan petunjuk dan taqwa. Lanjutkan umur keduanya di dalam kehidupan bahagia dan menggembirakan. Sentiasa dalam ketenangan dan lapang dada. Himpunkanlah di antara keduanya persefahaman dan kemesraan, dan jadikanlah hidup keduanya sentiasa merasa Qana‘ah (kecukupan) dan terpelihara dari segala godaan. Kurniakanlah Ya Allah! Kepada keduanya keturunan yang soleh dan solehah. Limpahkanlah Ya Allah! Keduanya nikmat yang berkat. Luaskanlah kepada keduanya pintu rezeki. Peliharalah keduanya dan lindungilah Ya Allah dari fitnah-fitnah hidup. Jauhilah keduanya perangai buruk dan kurniakanlah keduanya peliharaan Mu dan keredha Mu Ya Allah.

Thursday, 8 September 2011

isu semasa .

dalam tak ada mood masih gagah click dekat new post, tapi masih dalam keadaan tak ada mood nak type panjang berjelar .. T__T

1)


Topup prepaid akan dikenakan caj 6% cukai mulai 15 september..


USUL KERAJAAN TERHADAP BARANG KEPERLUAN
*eh einaz bukan anti kerajaan tau, einaz penyokong kerajaan. haha amboiy berpolitik pulak ..


2)

kepada tersayang eva jalil and alysa anuar .. owh terlupa pulak dua orang bebudak lelaki ash dengan haidar , good luck for your exam, kawan dekat sini selalu doakan terbaik untuk kawan dekat sana . ;D

Sunday, 4 September 2011

YEAH hari raya , copy tajuk album fb :)



cik einaz wanabeee kembang - kembung end of raya .


Kenal tak budak kat atas ni? ha takan la aku nak letak gambar korang pulak kan, opcoz la gambar haku, ok baru ada kesempatan nak update belog, raya kan sebulan ni baru raya yang ketujuh kira aci la kan aku nak wish hari raya dekat korang, tahun ni adalah hari raya yang bermakna untuk kitaorang sekeluarga, tahun paling happy alhamdulillah makbul juga doa emak, kenapa? ala biarlah rahsia :p


I'd like to wish all my Muslim girls out there a very happy Hari Raya Aidilfitri. If I've said or mentioned anything wrong or unintentionally offended any of you through my posts or my comment replies, please forgive me. As for the non-Muslim girls, well I don't need to ask for forgiveness from you. HAHA no la JUST KIDDING PEPULZ,! ok la ada entry ada gambar .


tema tahun ni biru , warna grey tu kita simpan untuk hari bersejarah nanti ;D


time raya ni la dapat jumpa budak - budak kecik . alololo .


hamboiy .. depa nak berdua je warna sama , tak mo join anak dia tema biru , cewiiit kan ;D



DARI KIRI : abang ngah , kak long , adik , emak dengan ayah !

tercinta .

hamboiy dah besar dah anak ko gee aka mak, lepas ni dapat menantu la kan. wargh untungla tiap kali raya, tiap kali tu la benda yang sama makcik - makcik ni cakap. padahal tahun lepas baru je jumpa. tak polah makcik - makcik jangan risau nanti kalau cheq dah nak kawin kad undangan pertama saya bagi kat makcik ya .

okay dah , jom beraya keliling kampung jalan kaki . ;D amik kau sampai kaki melecet .



benda yang paling best bila hari raya, makanan yang banyak - banyak adalah duit raya , yes , even aku di anggap orang tua , tapi selagi aku tak kerja aku berhak dapat duit raya . :P ada banyka lagi gambar kalau nak tengok pergi la dekat album fb raya einaz ya ! again selamt hari raya maaf zahir batin ye korang ! bye assalamualaikum.