Followers

Wednesday, 20 July 2011

tak tahu antara mana satu . 0_-

Alhamdulillah habis belajar juga aku akhirnya , actually dah dua minggu dah tapi hari ni macam rasa baru boley isyhtiharkan ! sebab pagi tadi caunselor from my university call untuk confirmation kemasukan degree . Happy ? tak kot ? actually aku dah agak da aku gerenti dapat punyer , aku kan pandai every sem dean list tau . puiyt , perasan nak mampuih budak perempuan ni berangan setinggi gunung . (college university jer kot ) hahah . Sebenarnya aku bersyukur la sangat baru habis study tak sampai dua minggu , dah dapat tawaran further study , tapi aku bajet nak rehat - rehat goyang kaki sampai raya nanti baru la confirm aku nak further . Atlast dapat tawaran awal . Aduhai dilemanya nak masuk ker tak ya ?


Paling mengundah - gulanakan beta , kesemua sahabat sejati beta tak sabar sangat nak further awal maka ketinggalan la beta keseorangan dalam kecelaruan ( eee , gelinyer cakap macam ni ) dah la dilemma dengan tarikh yang dah dapat lagi la dapat tawaran kena dipilih within intenational business , marketing , e-commerce or finance and banking . erm omakkk aiy macamano ni ha ?


Tapi, sambung belajar tu dah jadi cita-cita aku sejak dulu lagi. Dan aku tahu, family aku memang mengharap aku sambung even diorang tak pernah paksa dan menyekat kemahuan aku. Hmm dalam hidup ni memang kena banyak berkorban kan? Aaaarrgghhh ! aku jadi tensen gila tengok list-to-do, list-to-pay, academic calendar dan macam-macam lagi . tolonggggg .. -__-


yes ! suka leteww short entry bye !

dah habis baca boley like and coment sekali.
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

katak yang berjaya dengan ke-pekak-kan dia .



cerita mengenai seekor katak yang pekak . ;D

There once was bunch of tiny frogs , who arranged a running competition . The goal was to reach the top of a very high tower . A big crowd had gathered around the tower to see the race and cheer on the contestants.
The race began...


Honestly : No one in crowd really believed that the tiny frogs would reach the top of the tower . You heard statements such as : "Oh, WAY too difficult!!" They will NEVER make it to the top." or: "Not a chance that they will succeed. The tower is too high!"
The tiny frogs began collapsing. One by one . Except for those who in a fresh tempo were climbing higher and higher . The crowd continued to yell "It is too difficult!!! No one will make it!" More tiny frogs got tired and gave up . But ONE continued higher and higher and higher . This one wouldn’t give up ! At the end everyone else had given up climbing the tower . Except for the one tiny frog who after THEN all of the other tiny frogs naturally wanted to know how this one frog managed to do it ? A contestant asked the tiny frog how the one who succeeded had found the strength to reach the goal ? It turned out.

That the winner was DEAF!!!!

So , the moral of the story is never listen to other people’s tendencies to be negative or pessimistic , cause they take wonderful dreams and wishes away from you. The ones you have in your heart ! Always think of the power words have.
Because everything you hear and read will affect your actions!


And above all:
Be DEAF when people tell YOU that YOU can not fulfil YOUR dreams!
Always think:

kisah dari cerita katak yang pekak , biar la orang nak cakap apa pun buruk pasal kita , asalkan apa kita buat adalah mendatangkan kebaikan kepada diri kita dan tidak menyusahkan orang lain ;'D


dah habis baca boley like and coment sekali.
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

Tuesday, 19 July 2011

gossip behind my back its cool -_-




entry ni khas untuk orang-orang yang suka kutuk orang belakang dan tak boley menerima perubahan orang lain .
SITUASI :

Ali : Aminah.. kenapa kau tak pakai tudung ? masuk neraka la kau jawabnya..

Aminah : nanti la aku pakai.. lepas dapat hidayah..

tak lama pastu

Ali : ehhh ? Aminah ? kau pakai tudung ? pe mimpi plak ni ?

Aminah :
aku dah dapat hidayah..

Ali :
ow ok.. Alhamdulillah la kalau camtu..
kemudian Ali beredar.. dia lepak kat meja Tipah dan Abu plak..

Ali : weyhhh ~ Aminah pakai tudung woooo~

Tipah dan Abu serentak tanya : ye keeeeeee??

Ali : ha'ah.. tapi aku rasa, tak lama lagi, hilang balik la tudung dia tu..

(membara je hati Aminah yang terdengar kutukan diorang tu)

* sigh *
nampak tak ? masa Aminah tak pakai tudung, sibuk suruh pakai tudung . kata masuk neraka la bla, blah, blah bila Aminah tu pakai tudung pulak, dikutuk-kutuknya . Cakap dia pakai sebab tudung trend, pakai tudung sebab ikut orang yang dia suka la macam- macam orang cakap. Dah tu, Aminah tu nak kena buat apa sampai korang stop mengutuk dia? tak kisah la dia pakai tudung sebab apa ? janji dia ada niat nak mengurangkan dosa , yang diaorang ni nak tambahkan dosa ni kenapa ?

ni la antara sikap manusia yang menjadi punca KENAPA ? bekas-bekas penagih dadah yang keluar dari pusat serenti dan nak berubah, hisap dadah balik, orang-orang yang dah terlanjur dan insaf, tapi kemudian jadi pelacur, penjenayah yang baru keluar dari penjara, buat jenayah balik. ini sebab orang - orang yang suka mengata dekat orang yang cuba berubah kearah kebaikan tak kisah la apa pun niat mereka , tapi bagila mereka peluang janga suka mengutuk ! sedar diri sikit kita bukan baik , kita bukan malaikat !


entry kat atas ni aku baca dan aku edit sikit -sikit dan rasa situasi banyak berlaku kan dan aku copy dari tuan punyer tanah ni ha . untuk ker entry asli click kat sini.



sebenarnya semalam aku rasa down sangat kawan yang aku rasa baik depan aku , rupanya kutuk aku dari belakang , napa engkau yang aku jarang jumpa tapi aku masih anggap kau kawan baik sanggup cerita buruk pasal aku dekat kawan - kawan engkau yang hanya cuma kenal aku dekat facebook jer yang tak pernah pun jumpa aku lagi la kenal luar dalam aku dan what the point kau suka cerita pasal aku ? padahal aku jarang jumpa kau , erm sakit hati aku bila aku dapat tahu pasal ni , thanks member yang boleh dipercayai betul cakap diaorang

if you're talking about me behind my back,that just means my life is obviously more interesting than yours !!! tak habis-habis .

kalau orang yang tak kenal aku label aku ikut sedap dia je, lebih-lebih lagi kalau label aku macam - macam . It’s stupid really because you just don’t have that right to simply label other people like you are the most perfect human being in the world but then again people are entitled for their opinions, just that is it a good and reliable opinion or not ? bye -____-



dah habis baca boley like and coment sekali.
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

Thursday, 19 May 2011

Kau ingat kau sorang jer ada EGO ?

Aku benci lelaki ego! Aku tak tau kenapa lelaki dilahirkan dengan perasaan ego ! Aku benci!! Wahh aku sangat marah sejak dari semalam lagi. Lelaki hanya tau menyakitkan hati perempuan lepas tu biar je. Haram tak pujuk pun. alasan ? tunggu baik sendiri jer la , perempuan merajuk bukan lama mana pun . ee teruk betul ! Bukan mintak beli bunga rose merah sejambak macam aku nampak dekat sepanjang seksyen tujuh masa convocation UITM semalam, atau teddy bear limited edition atau mintak chocolate buatan Malaysia just suruh said sorry then settle . Dahla melukakan hati perempuan dengan percakapan dan perbuatan mereka. Kita cakap tak pernah nak paham. Nasihat kat orang lain pandai tapi diri sendiri tak reti nak buat! ok dah terlepas tulis tak boley delete -EINAZ


assalmuaalaikum youallls mara gila kan ? haha tak dala kat atas tu aku gurau jer saja bikin HOT pagi-pagi ni *tangan dibahu mata keatas :P .kenyit mata sikit ^_* HIPOKRIT lagi . Sekarang nak bagitahu kat semua orang harini aku bangun pagi dikejutkan oleh emak ! yes , home sweet home , malam tadi sampai dari Shah Alam , tak cuti panjang pun just balik weekend then this Sunday dah balik semula . alor ... sub.sub.


dah iklan kejap, nak sambung balik pasal ego ni ! Ego Ni la sebenarnya master mind kepada semua perkara ni. Lelaki dan ego memang dah serasi ada persamaan yang mengatakan lelaki=ego. kalau ego sikit-sikit tu takpe kot. huhu kenapa 100% nak salah kan ego Encik Lelaki ni ? ker Cik Perempuan yang terlalu emotional ? (some men seem to behave like boys that boast who is the strongest, the cleverest and so on). dan aku tahu kenapa lelaki ni ego ? lelaki ni jiwanya kuat, sebab tu mereka ego tu tak nak mengalah, sumenye die betul, pastu hati mereka ni pulak keras susah nak lembut . ERM fikir hati dia jer . haish ..


Bukan maksud aku nak salah kan lelaki sepenuhnya kan pakar psikoterapi pun ada bagitahu "Hormon seks jantan iaitu hormon testostron dan hormon androgen (dihasilkan kelenjar adrenal iaitu di ginjal) yg dihasilkan daripada kelenjar puipitari (di otak) dan merubah ke haluan saraf dalam otak dan cara pemikiran juga akan berubah . Orang lelaki juga kan terpengaruh dengan faktor persekitaran mereka ataupun itu adalah sifat semulajadi mereka." Jadi, jiwa mereka semakin lama semakin keras dan kuat, susah nak lembut kecuali ada berjaya melembutkan mereka.


bagi perempaun yang mana boley sabar ni sabar jer la . senang- senang jangan ambik kisah langsung pasal dia , baru padan muka ! perempuan pun ada ego juga tau ? nak tengok besar mana ego perempuan ni ? try la hahaha . ok la tiba -tiba idea mencurah -curah sebelum jadi essay baik stop . bye ! ;)


dah habis baca boley like and coment sekali.e
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

Tuesday, 15 March 2011

dah cuti empat hari baru terkial nak update blog .

i realised i've lost the touch and not in the moOd to blog again I just spend one weeks at my home sweet home for my last semester break, so it was a shortest semester break for me. haiy korang ! dah nak empat hari cuti baru nak tekinja- kinja update blog kan. sory la yer seperti biasa bila aku dah cuti mahulah aku akan jadi bibik sepenuh masa kat rumah. bila dah jadi bibik korang rasa bibik boley ker online - online ni ? apa ? boley ? mey sini aku nk jadi bibik yang boley pesbuk ni. yang lain nyer antara aku dengan bibik korang tu, aku jadi bibik tanpa gaji. haha tak pa hati mahu ikhlas maaaa..



harini baru rasa berkempatan nak check it out blog . rasa seperti katak di bawah tempurung bila lama tak online ni biasala bibik memang selalu menjadi seperti. pergh gebang lebey, uru ara kat semua orang yang aku memang gadis malayu terakhir duduk rumah buat kerja rumah padahal, balas dendam Most of the time I just sleep, makan(lunch), then sleep again then makan(dinner) then sleep again. Memang I sudah immune with THIS wrong timing semester break. hahah.



ok la bila dah cuti panjang, tingal sorang - sorang dekat rumah means ayah, emak , akak, abang pergi kerja kena la tinggal sorang kat rumah then masa nak kemas - kemas folder kat lapytop ni ternampak gambar semasa menjadi gadis ayu memakai tundung bawal.. i like . teringin juga . teringin apa ? ala teringin yang kat bawah ni la, nak jadi macam kat gambar bawah ni , macam dulu -dulu. sekarang pun boley apa nak jadi ? ala boleyker ? boleyla.....






adik aku nama dia erin tapi dia lebey suka orang panggil dia nisa' tapi dalam family aku memang panggil dia nama erin. erin + einaz . tapi dalam gambar ni erin yang pakai tundung bawal . kira ok la tu . muka kami kan sama. cuba bayangkan aku pakai tudung tu. gerenti sama ;))


masa ni semester awal . ayu. bukan aku yang ayu . nama budak kecik sebelah aku ni ayu. ;pp






masa ni pulak ada event . 1st time kena dikir barat. kena pakai baju kemeja warna putih dah tudung warna hitam dan rambut berwarna hitam dan bagi sesiapa yang rambut dia tak bapa hitam. sila hitam kan. haha










masa ni pulak gambar lepas SPM . empat tahun lepas. tua nya aku. huhu




gambar terkini. raya tahun lepas :)) sangat terikini kan ? kan ?






last sekali gambar ni masa akak kesayangan tunang tema dia arabic style :PP







lagi sekali last. even tak pakai tundung bawal tapi suka gambar ni. semunya menutup aurat tanpa dipaksa walaupun semasa event ni, semua student yang bergelar muslimah wajib menutup aurat sepenuhnya .

ok la dah habis da. tepuk tangan . babye
*
*
*
*
*
*
*
*


pesanan hati :*** haish, aku memang benci lelaki yang suka marah - marah perempuan ni. kalau kaki aku jahat la , memang dah kena kat muka orang lelaki yang suka hati dia maki perempuan. macam la kena bayar kalau nak cakap elok - elok !!!






dah habis baca boley like and coment sekali
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

Tuesday, 8 March 2011

OPEN TO EXCHANGE YOUR LINK !

korang akan nampak dua benda :


satu : header blog yang ketinggalan zaman dah di delete . ada siapa-siapa nak buatkan header aku yang baru ? "double kenyit -kenyit mata " ;; P. Partly because I get bored with the same old. sadis kan. biasa la orang yang tak pandai edit , maka tercipta la belog sekangkang kera ni.



dua : url blog sudah bertukar kepada nama sendiri . iaitu
http://einazshahrizalthomas.blogspot.com/ . dengan adanya link aku yang baru ni, aku rasa nak bertukar - tukar link dengan korang boley ? Sesiapa pun boleh exchange link. korang semua dialu-alukan, lagi awak - awak yang dah sudi follow blog einaz, tiada syarat yang dikenakan, cukup cukup sekadar kita ber-exchange link . sayer tengok blog awak, awak tengok blog sayer . kalau ada sesiapa rasa nak bertukar link , nak blog korang menempek di side blog einaz shah rizal thomas. sila la tempek link korang kat coment di bawah iyer !


remind again ! sila tinggalkan link anda di coment untuk entry ini sahaja ;)


I hope i like the new theme and layout . padahal rasa macam sama jer macam dulu. If anything looks strange, please let me know. And thank you for reading! sayer budak tua baru belajar ;))




dah habis baca boley like and coment sekali.
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

Tuesday, 8 February 2011

korang tanya ? aku jawab la pasal 2nd facebook .



eh kau ni einaz , bajet artis la , kau ingat kau hot sangat , nak kata cantik , bibik rumah aku lagi comel dari kau tak pasal - pasal sampai ada 2nd account , eh jangan la cakap macam tu . menangis sebulan kalau korang cakap aku macam tu , * reti menangis jer kau ni , cengeng betul la. korang dengar la apa aku nak cakap ni , jangan la judge aku sebelum korang dengar apa yang aku cakap ni. kenapa aku buat 2nd account facebook ? dan soalan-soalan yang orang tanya mengenai 2nd facebook aku ?




kenapa buat 2nd acc ?

dalam 1st acc aku , kebanyakkan friends list aku lebih ramai yang aku tak kenal dari aku kenal . lagi sebab ramai stalker aku. sub.sub

memang fb ni untuk kita kenal dengan orang yang kita tak penah kenal ker ?

aah memang la cik mat, cik tipah oiy. tapi bagi pendapat aku la, kalau kita ada friends ribu - raban pun kalau orang bagi coment orang buzz kat im kita , tak reply nak buat apa kan.


betul ker bukan ada sebab lain ?

korang ni suka la fikir bukan - bukan ! iyer, tak ada sebab lain pun . haha. "PP

dah tu kenapa dulu main approve jer ?

haish manusia pun ada silap, dulu memang la aku main approve jer . sebab orang dah add aku approve jer la kan. nanti cakap sombong. itu dulu la...

dah tu kenapa ? tak guna 1st acc then delete jer orang yang tak berkenaan ?

ayoo apa perasaan korang kalau korang da add seseorang tu, then dia approve , tapi tetiba jer tak ada angin apa, dia delete ? sedih tak ? sedih tak ? opcoz la sedih kan .

alasan keduanya , aku malas nak delete . heee

siapa jer dalam 2nd acc fb kau ni ?

suka hati aku la nak letak siapa pun . haha . tak, tak . aku sekarang just approve dengan orang yang aku kenal kawan yang pernah aku cakap walaupun ssepatah pun aku anggap dia kawan aku, lagi dengan orang yang aku rasa nak tahu perkembangan terkini. macam orang yang hot and spicy jer :PPP

habistu 1st acc tu , ko delete la ek ?

eh tak delete pun cuma aku akan deactive ASAP , nanti kalau aku nak cari member -member lama . kan senang lagipun 2nd acc ni baru sangat so ramai lagi member yang aku kena cari balik.

kalau korang rasa , aku kenal korang ker ? korang rasa korang kenal aku ker . boley la add 2nd facebook aku kat sini.

okay rasanya da jawab semuanya soalan - soalan tapi kalau ada yang tak puas hati boley la tanya lagi yer , aku memang suka jawab bila orang tanya lagi -lagi bila korang yang tanya hohoh.
bobai !


dah habis baca boley like and coment sekali.
terima kasih daun keladi,kalau sudi datang la lagi.

Wednesday, 12 January 2011

Can i remove friend from my friend's list at FB??

update laju-laju sebab mencuri masa busy gila. satu tutorial akaun yang sengaja aku buat-buat lupa nak buat, kedua esok ada kuiz bab empat for subject operation, ketiga mini project. dan keempat juga kerja aku rasa aku perlu update blog. itu pun salah satu tanggungjawab seorang yang telah mempunyai personal blog, kalau tak ! baik tak payah buat. aku rasa ayat aku dah tonggang-terbalik sebab terlalu kelam kelibut.

gambar tiada kena mengena bermaknsa . iklan jap !


cair siut tengok bila lelaki pakai baju melayu. betul ! lagi-lagi bila hari jumaat ;)


adoiy jatuh cinta dengan pak lebai ni.

ok iklan sampai disini sahaja. kita kembali ker seri pentas utama . dush ! ;D


sebenarnya macam ni . macaman ek nak bagitahu ?? ha macam ni la korang dah baca kan tajuk tu. sebenarnya ka. Aku bukan lah orang yang popular setiap hari orang request nak jadi friend sampai beratus-ratus kan. paling banyak pun 1-2 orang jer sehari . Kadang-kadang tak ada langsung pun. haha tipu. Tapi bukan semua orang aku akan approve sebagai friend. Kenapa?

Sebab pertama aku tak approve friend request


sebab profile facebook tu adalah profile yang digunakan untuk bisnes. Mungkin ada yang tak kisah dengan profile macam tu tapi aku tak suka. Facebook Pages kan ada. Ok lah mungkin sebab dorang tak reti nak guna Pages tu. Tapi still aku takkan approve


Sebab kedua


profile tu tak ada profile picture dan aku tak tahu dia siapa. Macam mana nak approve kalau tak tahu siapa. Entah-entah korang nak stalk aku ke, rompak aku ke siapa tahu kan? Tak kisah lah kau dan aku ada mutual friend banyak macam mana pun kalau aku tak tahu siapa kau aku taknak approve. Macam kat bawah ni. Dah lah macam tak update, tak ada gambar pulak tu.

Sebab ketiga

bila yang add tu foreigner mana entah. Dah lah pakai baju macam tak cukup kain. Kalau lawa tak pe la jugak. Kang tak pasal-pasal je.


Sebab keempat

bila aku tahu yang add aku tu aku kenal dan dia memang psiko. Serik dah dengan sms, call. Facebook sorry. It’s my world. Jangan kacau!



Tapi kadang-kadang aku buat exception gak approve sebab sekarang ni aku approve je semua tapi still bukan kategori yang kat atas tula. Aku buat asingkan friend aku mengikut list (lihat gambar bawah), so profile aku bukan untuk semua orang even Facebook is a social utility that connects people with friends dan sekarang walaupun aku cakap aku tak approve semua orang tapi tetap friends list aku semakin menimbum. padahal bukan aku kenal pun mereka-mereka ni. pelik kan? perlu ker aku delete jer orang yang aku tak kenal ni ?? korang rasa macamana ek ?ok lah mahu sambung kerja yang tertangguh.korang pergi tidur yer ! babye.

Wednesday, 5 January 2011

pergh aku kena maki dan patut pilih orang yang sesuai..

PENGUMUMANGGG! ENTRY ni adalah penulisan tanpa graphic dari hati suci gebu einaz shah rizal thomas. selamat membaca sayauunnkk !


sebenarnya cerita ni aku dah alami dua hari lepas. ya ampun aku kena maki dengan lelaki yang aku dah anggap tak ada kena mengena lagi dengan aku, tapi tiba-tiba dia maki sebab aku terlepas cakap yang "lelaki suka cakap diri dia gay, padahal dia playboy!" tula orang cakap terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata padan muka kena maki!. tapi aku tetap nak pertahankan hak aku yang aku sebenarnya bukan nak cakap kat dia sorang jer. aku bercakap secara umum,yang dia terasa lebey, kenapa kan..benci aku ! cis kau.



sekarang kau lelaki yang selamba badak suka maki ,mencerca sumpah seranah perempuan.. sungguh memalukan..
ha mesti korang da biasa kan dengar pasal lelaki yang suka hati maki perempuan, yang ni paling aku pantang. dalam seumur hidup aku belum penah lagi kena maki, tapi pasal aku cakap dia playboy damn! terus dia maki. ha ko pehal mat!"bukan nama sebenar" if ko bukan playboy? cakap jer la tak payah nak maki-maki aku. huh sabar lagi lagipun aku dah maafkan kau pun LELAKI!


terselit juga..


erm susah,susah. tapi sebenarnya kan Hidup taklah sesusah mana kan? Kita saja yang selalu menyusahkan diri. Kan? aku pun sama. Kadang-kadang hal kecik, kita fikir mati-matian. Inikan pula, hal besar. Sampai ada yang sanggup nak bunuh diri. Macam gampang gila!Lainlah, kalau lepas bunuh diri. Confirm masuk syurga! Then, i will do the same thing. hehehe.

lagi kan...

sejak dua menjak aku single mingel ni ramai mintak pendapat. ceh ingat aku ni pakar motivasi ker apa tah kan.yang aku baca tentang orang yang tak berfikir dulu, bila Putus cinta. Tak fikir panjang, terus telan panadol berbelas-belas biji. Tak berjaya, ambil panadol masuk dalam coke dan teguk. . Kerana lelaki, perempuan kalah. Kerana lelaki perempuan murahan. Macam-macam dia jual. Apa? Fikir sendiri. " berita di ambil dari berita semasa." ha okla jangan finiing-fining la. cool jer dow! berlambak lagi lelaki yang baik-baik kat dunia ni

sekarang azam 2011 kalau boley kan. kalau la boley, tapi kalau tak boley aku nak boley kan juga. kalau la bolehh.. alahaiy malu la pulak nak cakap yang kalau boley aku tak nak lelaki yang...

dalam konteks aku ni aku ni sama jer macam perempuan lain yang kalau boley tak nak lelaki..

PENIPU - Dah tentu la para hawa nie tak suka akan penipu.. Itu dah kompem.. Siapa yang nak ada pasangan yang menipu kan..

TERLALU MENGAMBIL BERAT – Adeh.. Jangan poyo sangat.. Si dia pon tau menjaga diri.. Nanti si dia ingat kau terlalu mengongkong dia pulak.. Perbataskan kerisauan kau tu.. Dia pon dah besar panjang..

KAU PEROKOK - Mesti dia akan cakap bila ditanya “i tak kesah, tapi kalau boleh berenti la.. kan tak elok ntuk kesihatan” Itu maknanya dia tak suka la.. Berhentilah kalau boleh.. Dia pon mesti ada terpikir dengan kesihatan anak2 nanti bila berkeluarga..

TIDAK LUPAKAN CINTA LAMA – Tak habis2 kau cerita kisah kau ngan awek lama kau.. Pas tu kau banding2kan pulak.. Marah la dia beb.. Simpan @ buang memori lama tu.. Jangan sesekali ceritakan depan dia.. Nanti dia ingat kau masih belum mencintai dia lagi..

TIDAK SOLEH – Bukan la si dia nak kau tu sampai jadi imam, tapi cukuplah kau punya ilmu asas dalam agama.. Tidaklah dia risau bila mendirikan rumahtangga nanti.. Sama2 membimbing.. Jika dia salah kau boleh tegur dan begitulah sebaliknya..

SENSITIF – Adui.. Jantan beb!! Pebarang sensitif nie.. Takkan nak si dia pujuk kau pulak.. Tunjukkan kejantananmu itu.. Walaupun benar kau bengang, direct cakap kat dia.. Dia pon akan suka dengan kejujuran kau itu..gua suka la sama lu. gua kan ROCK! haha.

TAK SERIUS - Tunjukkan kesungguhan kau.. Nanti dia ingat kau main2 dalam bercinta…Cukuplah katakan sayang sebelum kau tidur.. [call jer bg yg belum kawen] aku memang reject awal-awal orang yang da berpunyer ni. termasuk lelaki yang baru 5/6 bulan clash dengan gf dia.. AKU TAKNAK DI CHOP PERAMPAS !

KAU PERALATKAN DIA – Kau bercinta ngan dia sebab dia cantik, kau bangga.. Dia banyak duit, kau boleh cukur.. Yang paling sadis bila kau bercinta ngan dia sebab kau bosan!! Kau takde cinta tapi hanya ada dia yang nak bercinta dengan kau.. Tapi kau tak ikhlas.. Jangan mainkan perasaan perempuan..



Hidup ini bukan selamanya bersama kita. Jangan sekat diri untuk dapat bahagia dengan cara kita sendiri. Berusahalah! BYE!



Friday, 12 November 2010

class bermula. ready one to go! (:

ASSALAMUALAIKUM WBT!.Harini adalah hari pertama aku register semester akhir aku di kolej dan dapat result Alhamdulillah result yang tak disangka –sangka buah menjadi nangka walapun!. mengikut intonasi azwan haji ali tak adalah se OK semester lepas dan lepas tapi syukur sebab tak KO ;D ! eh Haiy tan srik kolej.. sampai hati tan srik kolej suruh aku register padahal aku tak puas lagi bersuka ria dekat rumah dah kena masuk kelas. Sub.sub. harini masih lagi bersenang lenang dan esok bermula la bersenang susah bersama-sama rakan sekelas.



click untuk tumbesaran gambar !

Gambar ini dilukis oleh encik bob ! class mate aku time dia rasa dah pandai sampai dah malas nak dengar lecture then dia terus lukis gambar kedudukan kami di class . cantik kan.. angguk kepala cepat kalau tak aku suruh bob sekeh! Haha tak gurau jer. Cepat cari nama dan tempat duduk aku dalam class! Cari kalau jumpa nama aku suruh bob belanja. ;D



Ok la mahu bersenang-senang bersama kawan-kawan ketika senang dan susah sebab dah sebulan lebey tak jumpa mereka. have a nice day. And selamat bercuti kepada bani! kerja baik-baik iyer dapat gaji jangan lupa ;p sedap tomyam malam tadi. Eh bukan bani jer kepada mereka yang sedang bercuti juga..

Bye!







ps: terima kasih kepada yang dah belanja makan brrk seminggu aku tidak mengeluarkan duit poket yang dah bagi hadiah tu.. nanti sayer pakai kasut, baju-baju , tudung yang cantik , beg yang selama ini sayer idam-idamkan dan terompah surau tu ;p yang dah buat kad tu akan ku frame kan. haha lagi -lagi badi sesiapa yang dah buat suprise yang tak berapa menjadi tu, haha tapi menitik peluh eh bukan air mata juga la. ;'D terima kasih banyak-banyak muah banyak-banyak kat korang !