Followers

Thursday, 21 January 2010

kenapa orang GEMUK,dan orang yang RASA DIA GEMUK, perlu berdiet??

ps:ok firstly ienaz nak minta ampun dan maaf bukan bermaksud nak menyingung mana-mana pihak entry ini sekadar ap yang kita lihat,apa yang kita dengar,apa yang kita rasa dan mungkin terjadi di sekeliling kita mahupun diri kita sendiri.

ok back to the topic..
einaz nak kongsi tips ops bukan nak kongsi story disebabkan einaz sekarang ini sedang berdiet disebabkan juga badan einaz yang sudah naik segala diameter bahasa kurang manisnya GEMUK.ok gemuk ker??=p

Kebanyakan wanita sangat perihatin tentang makan minum, takut gemuk. Selalu gemuk dikaitkan dengan "tak cantik" *padahal gemuk dikaitkan dengan tak sihat.Bak kata sesetengah orang ' Give a lady an inch the whole house go on diet '

permpuan yang berbadan besar ni juga sering menjadi perbualan ramai:

1) einaz dan cik bunga-bunga tengah lepak-lepak kat hohaa cafe dan kami berdiri bersebelahan dengan lelaki macho*agak gatal disni=p
dan tidak sengaja mendengar perbualan mereka selepas cik perempuan*yang tak dekenali lalu dihadapan kami dan hadapan mereka juga.

ps:lelaki pun suka bergosip ok.

encik lelaki 1: hahaha.pergh muka da boleh blah da
encik lelaki 2:wak lu,muka kalau da boleh blah tak pala sekali pandang bawah MAK AIT!!.lemak berkumpul terjojol sana, sini da tau badan macam tu pergi pinjam baju adik dia yang umur 10 tahun tubuat apa??ker dah tak mampu nak beli baju saiz sendiri hahaha*okay sangat pedih juga ayat dia disini.
encik lelaki 1: dah tu buat malu jer dah la pakai tudung pulak tu *ok terasa disini

ok no coment next....


2)tengok la gambar-gambar kat bawah ni.
fikir-fikir kan da renung-renung kan.=D
kenapa mereka* perempuan berbadan besar termasuk einaz =p rasa membuak-buak nak diet

.ok kesian terpaksa di pinggirkan.


tapi gambar bawah ini lain pulak.
orang yang memang tak berapa nak gemuk pun jelaous dengan orang yang sekutunya..
APA KES??



ps:bersyukur la dengan apa yang di kurniakan allah.jaga sebaik-baik nyer segala pemberian yang telah diberikannya..berdiet bukan untuk orang lain tapi untuk kesihatan.*dalam hati jealous juga tengok orang yang ramping-ramping ni sebab tu rasa nak diet.OPS.;-I

go!go!DIET GIRLS..

BYE!

14 comments:

sarahunny said...

hahaha.. saya gemuk. mata saya sepet.. pastu kena penyekeh dengan mak! hahah

Melz said...

more pain more gain :) yaks

nursarah said...

yang penting sihat!

bunga ;D said...

to sara huny.
tak ok.
kamu gila comel.
=D

bunga ;D said...

to melz..
boley juga..
ok bukan boley juga memang boley.
no pain no gain.
hahah

bunga ;D said...

betul tu..
tapi...
hihihihihi.
it's ok la..
=:)

Shikin Zain said...

sy pun ngah diet...jom diet sama2..hehe..;)

bunga ;D said...

welcome to the club.=D

♥z@z@♥ said...

KAMU GEMUK KE YUNK..XDE PUN ZAZA TGK..COMEL JE..ZAZA SUKE PIPI TEMBAM CAM EINAZ..TP X MENJADIK..HUHU

bunga ;D said...

haha pipi ni tembam sebab einaz gemuk la yang oit..
=D

miwwa J said...

yg penting kena bersyukur lah ean :P

sape ramping tuu BONUS lah ean, tp kena hargai lah BONUS yg Allah bg tuu . kan.

bunga ;D said...

betul2.
tapi einaz boleh tak ubah dari badan yang tak berapa nak ramping ni jdi mcm kerenga.
ops.
tetap tak bersyukur lagi.=D.
bukan tak bersyukur just..
nothing ;-IHHUH

merahjamboo said...

huu...bukan tak bersyukur, cuma rasa lebih yakin dan sihat bila kurang lemak..ehehehe

xoxo
pja

miss zeila said...

besa la semua gurl nak nampak cntek kan???kamoo cntek..